Dört Köşe | "Bu mağlubiyet şampiyonluk yolunda bizi uyandırır"

FCN Blog'un kendine has konsepti olan Dört Köşe'de bu hafta sosyal medyanın sevilen ismi Uğur Deveci ile Gençlerbirliği maçında alınan beklenmeyen skoru ve Galatasaray'ın şampiyonluk şansını konuştuk.

Gençlerbirliği karşısında beklemediğimiz bir oyun vardı ve deplasmanda yine mağlup olduk. Senin Gençlerbirliği maçıyla ilgili görüşlerin nedir? 
Mağlubiyetin ana sebebi benim gözlemleyebildiğim kadari ile ofansif ve defansif anlamda her iki kanadın da aksaması oldu. Sağ kanat Mariano ve Feghouli ile (Belhanda'nın da katılımı ile birlikte) çokça üçgenler kurup çizgiye kadar inebilmeyi başarsa da final ortaları malesef gelmesi gereken bölgeye gelmedi. Oyun planında topu yerden ceza yayına çıkarıp orta alandan gelen olası desteği mi topla buluşturmak istedik, yoksa penaltı noktasıyla altıpasın arasında Gomis'i bulmak mıydı bilemeyiz ama her ikisi de gerçekleşmedi. Sol kanat ise final pasına dahi gelemedi.

Hocam bu isabetsiz veya tehlikesiz bölgeye gerekli darbeyle gelmeyen ortaları ikinci bir forvetle desteklemek istedi gözlemlediğim kadarıyla. Yani uzun gelen veya kısa düşen ortaları forvetin, ikinci forvete indirip tehlike yaratması istendi. Bu kez de ortalar ya direk kaleciye ya da auta gitti. Bunun üstüne bir de bazı defans bölgesinde görev yapan ve risk alması manasız olan bazı oyuncularımızın laubali ve riskli futbolu eklendi. Bunların hepsine tabi ki Genclerbirliği'nin de taktiksel anlamda çok akıllı oynayıp bu şanssızlığımızı ve hatalarımızı iyi değerlendirdiğini eklemek gerek.

Ankara'da liderliği kaybettik ve taraftarın bir kısmından ''şampiyonluk gitti'' tarzında yorumlar yükseldi. Bu umutsuz havayı neye bağlıyorsun ve sence Galatasaray'ın şampiyonluk şansı ne durumda? 
Herkes muhakkak en az iki haftadır fikstüre bakıp bazı hesaplamalar yapıyordur ve çok güzel bir sinerji yakalamışken veya yakaladığımızı düşünüyorken böyle hiç hesapta olmayan mağlubiyet insanı tabi üzüyor ve düşündürüyor. Bu mağlubiyetin bize şampiyonluk yolunda çok güzel bir uyandırıcı tokat etkisi yaratabileceğini düşünüyorum. Liderlik gitti ama zaten her iki takımla da oynayacağımız 90 dakika var ve bu puan kaybının o maçlarda olmaması bile (saçma gelebilir) ama bizim yararımıza. En azından direkt rakibimizin hanesine gitmedi bu kaybedilen puanlar. Böylelikle takım laubalilikle değil, gerçekten kalan 6 müsabakanın final müsabakası olduğunun ciddiyetiyle çıkıp kazanmasını bilecektir. Buna da önümüzdeki hafta sonu başlayıp güven tazeleyecektir diye düşünüyorum. Hafta sonu kazanırsak %90 görüyorum şansımızı, kazanamazsak yüzde bile vermek gelmiyor içimden


Ankara dönüşünde taraftar takımı şampiyon gibi karşıladı. Bu karşılaşmada hepimizin canını yakan bir görüntü vardı Fatih hocanın gözleri dolmuştu. Taraftarın karşılamasını nasıl değerlendiriyorsun ve o fotoğraf karesi sende neler hissettirdi? 
Hocam geldiğinden beri, eskiye nazaran daha sakin görünse de, çok inanıyor ve her taraftar gibi o da bence şampiyon olmayı çok istiyor. Bu görüntü beni inanılmaz üzdü ama aynı zamanda şampiyonluğa olan inancımı arttırdı. Bu görüntüyle değil, kupa seramonisinde kupayı kaldırdığı görüntüyle bu sezonu hatırlatmak isteyecektir hocam.

Artık Başakşehir maçı ölüm, kalım maçı haline geldi. Senin bu maçtan beklentilerin nedir nasıl bir maç olur?
Tam anlamıyla final maçı. Bu sezon yaşanmamış olsa, bu müsabakayı teorik olarak sorsak "Kendi sahamızda, geçen hafta kaybettiğimiz liderliği geri alabileceğimiz müsabaka. Ligin sondan 6. maçı ve hoca Fatih Terim. Rakibi sormadan Galatasaray savaşır ve kazanmasını bilir" deriz. Ben de öyle olacağını düşünüyorum. Rakip muhakkak iyi ama bu final maçını, hele ki kendi sahamızda oynadığımız futbol ile kazanacağımızı düşünüyorum ve umuyorum.


Maçın reçetesi bana göre, yapabildiğimiz iyi şeyleri iyi yapıp, yapamadığımız şeyleri yapmamaya gayret etmemiz olacaktır. İyi yaptıklarımız kesinlikle kanattan kısa toplarla adam eksiltip çizgiye inmek ve mutlak suretle ceza sahası içinde takım arkadaşımızı şut pozisyonuna sokmak.

Hiç yorum yok

Okumuş olduğunuz başlık hakkındaki yorumunuzu bırakmak için lütfen aşağıda bulunan alana görüşlerinizi belirtiniz. Unutmayınız ki; yorumlarınız blog ekibinin onayı doğrultusunda görüntülenecektir. Hakaret ve küfür içeren yorumlar onaylanmayacaktır.

Blogger tarafından desteklenmektedir.